Please upgrade here. These earlier versions are no longer being updated and have security issues.
HackerOne users: Testing against this community violates our program's Terms of Service and will result in your bounty being denied.

Translate vanilla forum to franch

i wantto translate my vanilla forum to franch i downlaoded "French Locale - Traduction française 2.0.18.1" addon and unziped it in locales directory , Then, i want to the dashboard under addons _ locales,but it didn't work , it didn't give me any other choises juste the default local (EN) , i think it because i am working in vanilla 2.3. some help please

Tagged:

Comments

  • kopnakopna Coimbra Portugal ☯

    timarabha

    you've installed the plugin Multilingual ?

  • whu606whu606 I'm not a SuperHero; I just like wearing tights... MVP
    edited April 2017

    I just tried it and it worked.

    Unzip the file, add the folder vf_fr to locales folder.

    In Dashboard, under Addons - Locales

    Click Enable button for French locale and change default to Fr

  • K17K17 Français / French Paris, France ✭✭✭
    edited April 2017

    Bonjour :)
    La traduction devrait fonctionner directement.
    Vérifiez les choses suivantes:
    -Le dossier vf_fr est bien dans /locales
    -Le pack est bien activé dans Tableau de bord -> Modules -> Packs de langues
    -Et que la langue par défaut est mise à FR dans la même page.

    Si cela ne fonctionne pas, vérifiez que dans votre fichier /config/config.php est accessible en écriture et qu'il contient les lignes:

    Sous // EnabledLocales $Configuration['EnabledLocales']['vf_fr'] = 'fr'; Sous //Gardent $Configuration['Garden']['Locale'] = 'fr';

  • thanks for your repsonses
    whu606 what is the version of vanilla forum you have used and where i can have vf_fr folder because the folder i downloaded is "french-locale-2-0-18-1"

  • Merci K17 mais c'est quelle version de vanilla car j'ai téléchargé la version 2.1 et la traduction a bien marché mais il y'a des trucs que je n'ai pas aimé dans cette antérieure version comme le fait de ne pas avoir le droit d'ajouter un avatar et les dates de 1 et dernière visite des users ne s'affiche pas

  • whu606whu606 I'm not a SuperHero; I just like wearing tights... MVP
    edited April 2017

    I tested it on a Vanilla 2.3 installation.

    I downloaded it from here:

    https://open.vanillaforums.com/addon/vf_fr-locale

    It has the file name vf-fr-locale-2016-11-18p0801.zip

    When you extract that, you should see a folder called vf_fr. (I used winrar to unzip it.)

    Move that into locales and you should be good to go.

  • ok thank you so much whu606, i will test it.

  • K17K17 Français / French Paris, France ✭✭✭

    @timarabha a dit :
    Merci K17 mais c'est quelle version de vanilla car j'ai téléchargé la version 2.1 et la traduction a bien marché mais il y'a des trucs que je n'ai pas aimé dans cette antérieure version comme le fait de ne pas avoir le droit d'ajouter un avatar et les dates de 1 et dernière visite des users ne s'affiche pas

    C'est la même chose avec toutes les versions de Vanilla :)
    Cependant, il faut absolument passer à Vanilla 2.3, pour des raisons de sécurité et de stabilité.
    Par contre il a toujours été possible d'avoir un avatar dans Vanilla 2 ^^ Et il me semble que pour Vanilla 2.1 c'était également la même chose pour les dates (mais je peux me tromper).

    Mais, je le rappelle, il est très important d'utiliser un logiciel/système à jour, ainsi que ses modules!
    En espérant apporter mon aide,
    -Kube17.

  • Tu a raison K17 merciiiiiii

  • K17K17 Français / French Paris, France ✭✭✭

    Si tu a de nouveau besoin d'aide en français, fais @K17 :)

Sign In or Register to comment.